Troetelservice

Wist je dat je huidige klanten voor 80% van je orders zorgen? Het is dus superbelangrijk om ze te koesteren.
Met mijn Troetelservice zorg je ervoor dat jouw klanten zich gewaardeerd voelen en blijven terugkomen.

  • Persoonlijke attenties
    Het versturen van persoonlijke kaartjes, bloemetjes of cadeautjes.
    Vergeet nooit meer een verjaardag, jubilea of andere speciale momenten.
  • Feestdagen verrassingen
    Ik zorg ervoor dat je klanten iets persoonlijks ontvangen tijdens de feestdagen.
  • Opbeurende berichten
    Kleine gebaren zoals een kaartje bij ziekte, om je klanten op te beuren.

Laten we samen je klanten vertroetelen en je klantrelaties versterken!

De Dag van de Ondernemer 2024

Ondernemer zijn is speciaal. We hebben van onze hobby ons werk gemaakt. We hebben passie voor ons vak. Willen de dingen goed doen voor onze klanten. We nemen risico’s, hebben doorzettingsvermogen en moed.

Dat verdient waardering! Dat kan elke dag, maar vooral op vrijdag 15 november 2024. Dan is het namelijk de Dag van de Ondernemer.

Een feestdag voor ons allemaal èn ook voor jouw ZZP- of MKB klanten.

Stuur jij jouw relaties een leuk kaartje of attentie op de Dag van de Ondernemer?

 

Persoonlijke aanpak voor elke klant

Wat ik aanbied is geen standaardpakket. Ik werk samen met jou om te ontdekken wat jij wilt bereiken voor jouw klanten. Door me in te leven in jouw bedrijf en behoeften, creëren we persoonlijke attenties en creatieve ideeën die écht aansluiten bij jouw doelgroep.

Of het nu gaat om een handgeschreven kaartje of een bulk verzending voor de feestdagen—alles is afgestemd op jouw stijl en wensen. Zo zorg ik ervoor dat de boodschap niet alleen persoonlijk, maar ook herkenbaar is voor jouw klanten.

Laat je klanten weten dat ze gewaardeerd worden.

 

Je A-klanten

Niet alle klanten zijn hetzelfde. Met de klantpiramide kun je bepalen welke klanten het meeste bijdragen aan jouw bedrijf. Deze A-klanten vormen de top van jouw piramide; ze zorgen voor de meeste omzet, zijn loyaal en verdienen net dat beetje extra. Dat betekent aandacht, waardering en misschien een leuke verrassing!

Hoe bepaal je je A-klanten?

  • Kijk naar de omzet: wie levert het meest op?
  • Check de loyaliteit: wie komt terug en verwijst anderen?
  • Maak een top van je beste klanten die de meeste omzet en loyaliteit combineren.

Zo weet je precies wie je wat extra in de watten mag leggen!
Maar vergeet niet: B- en C-klanten kunnen ook jouw liefde gebruiken, alleen dan in verhouding tot hun waarde. Investeer slim en houd alle relaties warm!

Je interne klant

Je medewerkers zijn net zo belangrijk als je klanten. Een tevreden team zorgt voor een fijne werksfeer en een hogere betrokkenheid. Laat ze merken dat ze gewaardeerd worden: stuur een kaartje als bedankje, feliciteer met een verjaardag of stuur een bloemetje bij ziekte.

Kleine gebaren maken een groot verschil en dragen bij aan een positieve werkomgeving. Denk aan complimentjes of even aandacht voor de successen die behaald worden. Zo creëer je blije collega’s die met plezier bijdragen aan het succes van jouw bedrijf.

Het zijn vaak de kleine dingen die het verschil maken.

Redenen om een attentie te geven:

  • Bedanken voor de samenwerking
  • Verjaardag
  • Jaarlijkse samenwerking vieren
  • Nieuw jaar beginnen
  • Succesvol project afgerond
  • Bijzonder evenement (bijv. jubileum bedrijf)
  • Waardering voor vertrouwen in jouw bedrijf
  • Welkom in het team
  • Promotie of behaalde doelen
  • Compliment geven
  • Ziekte of herstel
  • Fijne vakantie wensen
  • Goede prestatie of inzet
  • Pensioen of vertrek
  • Seizoensverrassingen
  • Random act of kindness
  • Klant aanbevolen of doorverwezen – bedankje
  • Speciale feestdagen (Pasen, Koningsdag, Sinterklaas of kerst)
  • Bedankje voor feedback of suggesties

    Mogelijke attenties:

    • (Handgeschreven) kaartje
    • Cadeaubon voor lunch
    • Bloemetje
    • Klantenboek (extra persoonlijk!)
    • Notitieboekje met logo
    • Chocolade of snoepjes
    • Bedankvideo/-briefje (extra persoonlijk!)
    • Klein plantje
    • Inspiratiekaartjes of quotes
    • Verrassingspakket met lokale producten
    • Goodie bag met bedrijfsproducten
    • Comlimentenkaartje
    • Uitnodiging voor een bedrijfsborrel
    • Foto van een mooi moment samen (extra persoonlijk!)
    • Cadeaubon voor een kop koffie met jou (extra persoonlijk!)
    • Inspirerend (e-)boek
    • Online shout-out op social media (zichtbaar!)
    • Herinnering aan jullie eerste samenwerking (extra persoonlijk!)

      Zoals je leest zijn er genoeg redenen om wat extra aandacht te geven en je klanten te vertroetelen. Een kleine attentie kan zorgen voor een groot gebaar en het versterken de band met jouw relaties.

      Geef oprechte aandacht aan jouw klanten

      Plan een kennismakingsgesprek in.